Bramy garażowe segmentowe
Bramy garażowe segmentowe są obecnie najczęściej stosowane w garażach przydomowych i innych budynkach. Ich zalety to różnorodność wariantów oraz bezpieczeństwo użytkowania oraz bardzo dobra izolacja cieplna. Łączą w sobie funkcjonalność, estetykę i najnowsze trendy wzornictwa przemysłowego oraz budownictwa jednorodzinnego harmonijnie wpisując się w przestrzeń obiektu. Komfort obsługi każdej z nich zwiększa możliwość obsługi ręcznej za pomocą sprężyn równoważących ciężar bramy, przekładni ręcznej łańcuchowej lub napędu elektrycznego sterowanego ręcznie za pomocą przycisku lub przy użyciu nadajnika radiowego (pilota).
Pancerz bramy wykonany z segmentów stalowych o grubości 40mm, ocynkowanych i lakierowanych dwustronnie, wypełnionych pianką poliuretanową o współczynniku przenikania ciepła Uk=0,58 W/m2K. Specjalne wewnętrzne wzmocnienia w miejscu mocowania zawiasów gwarantują odpowiednią sztywność całego pancerza w dużym zakresie szerokości otworów bramowych. Dla bram stosowanych w skrajnych granicach szerokości stosuje się dodatkowe wzmocnienia zewnętrzne. Pomiędzy wszystkimi segmentami jak i na całym obwodzie pancerza zastosowano uszczelki gwarantujące odpowiednią izolację termiczną.
Układ napędowy składa się przede wszystkim z długich profili stalowych które na etapie wytwarzania poddawane są cynkowaniu ogniowemu celem zabezpieczenia przed korozją. Rolki toczne zastosowane w układzie jezdnym charakteryzują się cichą pracą oraz długoletnią bezawaryjną pracą. Biorąc pod uwagę charakter zastosowania w budynkach jednorodzinnych, w których jakość wykonania nawet najdrobniejszych elementów jest bardzo ważna, konstruktorzy zadbali o najwyższą jakość poprzez zastosowanie odpowiednich: sprężyn skrętnych, zawiasów, klamek, śrub, a nawet oznaczeń wewnętrznych które muszą się znaleźć na bramie będąc jednocześnie bardzo dyskretnymi.
W przypadku bram garażowych segmenty bramy mogą posiadać charakterystyczny wzór w postaci przetłoczeń poziomych oraz gładkich. Zewnętrzna faktura segmentów z przetłoczeniami poziomymi posiada fakturę stucco (skórka pomarańczy) lub gładkich.
Pancerz każdej bramy może zostać wykonany w kolorystyce odpowiadającej oczekiwaniom niemal każdego klienta. Najczęściej wykonywane kolory, określone jako podstawowe to: RAL9010, 8014, 7016, Orzech, Mahoń, Złoty Dąb oraz pozostałe odpowiadające 205 kolorom palety RAL.
Przy projektowaniu bram pomyślano przede wszystkim o bezpieczeństwie użytkowników, co osiągnięto poprzez zastosowanie takich elementów jak: czujnik zintegrowany w napędzie elektrycznym, charakteryzującym się niesamowitą czułością przy napotkaniu na przeszkodę znajdującą się w świetle przejazdu (dziecko, rowerek, zabawki, samochód itp.), a także bezpieczny kształt krawędzi segmentów które podczas przemieszczania się zabezpieczają przed przygnieceniem palców. Bramy przewidziane są na wiele lat eksploatacji co wymusiło na naszych konstruktorach zastosowanie zabezpieczeń przed ewentualnym zerwaniem się lin nośnych lub pęknięciem sprężyn skrętnych równoważących ciężar bramy głównie tych o dużych gabarytach.
Ilość dostępnych wariantów zabudowy bram, pozwala nam na instalowanie naszych produktów niemal we wszystkich obiektach zarówno w nowo budowanych jaki i w tych które należy dostosować do dzisiejszych standardów. Dodatkowo poszczególne warianty zabudowy pozwalają na optymalne wykorzystanie całości powierzchni dostępnej w zamykanym pomieszczeniu.
Produkty | Bramy garażowe
Brama garażowa segmentowa z panelami o grubości 40mm
Zbudowane są z segmentów o wysokości 500mm i/lub 610mm, które są izolowane pianką PUR o gr. 40 mm; Ściany segmentów są stalowe, ocynkowane i powleczone poliestrem.
Sprężyny skrętne obliczone są na min. 15 000 cykli pracy.
- Wyposażone są w zabezpieczenia typu:
- zabezpieczenie segmentów płata przed zakleszczeniem palców
- zabezpieczenie na pęknięcie sprężyn
- Otwieranie bramy za pomocą pochwytów i/lub za pomocą linki lub napędu elektrycznego
Produkty | Bramy garażowe
Brama garażowa segmentowa z panelami o grubości 60mm.
- Od zewnątrz gładka powierzchnia sekcji typu Silk, bez przetłoczeń.
- Wewnątrz przetłoczenia wąskie, struktura Stucco.
- Segmenty wykonane z blachy stalowej o gr. 0,5 mm, ocynkowanej ogniowo, powleczonej poliestrem.
- Wypełnienie sekcji bezfreonową pianką poliuretanową o grubości ok. 60 mm,
- Rozszerzony system uszczelnień,
- Konstrukcja nośna stalowan, ocynkowana ogniowo,
- System wyważania na sprężynach skrętnych testowanych na min. 15.000 cykli
- Zabezpieczenie w przypadku pęknięcia spreżyn w standardzie,
- Bezpieczna konstrukcja sekcji uniemożliwiająca przycięcie palców w trakcie ruchu bramy,
- W bramach o szer. > 4000 mm podwójne zwiasy boczne z rolką o długim trzpieniu,
- W bramach o szer. > 4750 mm profile usztywniające w standardzie
Produkty | Bramy garażowe
Brama garażowa rolowana
Bramy rolowane występują w trzech różnych wielkościach. Dzięki temu z łatwością można dobrać skrzynki do wielkości otworu bramowego. Nasze bramy garażowe rolowane umożliwiają pozostawienie wolnej przestrzeni pod sufitem, co wpływa na zwiększenie użytkowej powierzchni garażowej. Maksymalna dostępna szerokość bram, które oferuje producent rolet PORTOS, wynosi 4,5 m.
Standardowe wyposażenie bramy rolowanej to: skrzynka (250 mm, 300 mm lub 350 mm z konsolą), profil aluminiowy (PA-55 mm lub PA-77 mm) w kolorach, które doskonale dopasują się do gustów naszych klientów oraz estetycznie wpasują w kolorystykę budynku.
Brama garażowa rolowana zawiera także elementy zabezpieczające w postaci wieszaków blokad oraz hamulca inercyjnego przy profilu PA 77 mm. Można zamontować ją z profilem przeszklonym lub otworem wentylacyjnym, który pozwoli na dopływ do garażu światła oraz cyrkulację powietrza. Firma oferuje też napędy do drzwi garażowych rolowanych oraz dedykowany do nich system sterowania. Ponadto nasza brama roletowa jest zgodna z wymogami Norm Europejskich.
W bramie rolowanej PA 77 oraz osłonach rolowanych wieszaki pełnią rolę łączącą pancerz z rurą nawojową. Do tego celu stosuje się wieszaki stalowe lub wieszaki blokady. Pierwsze z nich to sprężyste płaskie ramię z poprzecznym uchwytem z tworzywa, w który wczepia się pancerz. Natomiast wieszak blokada posiada na elemencie stalowym kilka modułów z tworzywa, które odpowiednio usztywniają ramię wieszaka. Po zamknięciu się bramy rolowanej pancerz znajduje się w pozycji wertykalnej (jest wyprostowany z dołu do góry). Napęd po opuszczeniu pancerza bramy blokuje rurę nawojową. Przy zastosowaniu wieszaka stalowego o sprężystym ramieniu istnieje możliwość podniesienia pancerza bramy z zewnątrz – samo ramię wieszaka nie stawia oporu. Odpowiednio dobrana ilość piór pancerza w stosunku do wysokości oraz przede wszystkim zastosowanie wieszaka blokady powoduje, iż siła potrzebna do podniesienia pancerza bramy z zewnątrz jest olbrzymia. Zablokowana przez napęd rura nawojowa wraz ze sztywno zamontowanym na niej wieszakiem blokady tworzą spójny element skutecznie ograniczający możliwości wtargnięcia osób niepożądanych do pomieszczenia.
Produkty | Bramy garażowe
Napęd do bramy garażowej typ SOLO1000
Napięcie wejściowe 220–240 V / 110–127 V, 50–60 Hz Max. siła ciągnąca 600 N 1000 N 1200 N. Mechanizm napędowy: Łańcuch / Pasek Prędkość otwierania / zamykania 160 mm Żarówki LED L.E.D 24V / 15szt Wyłączniki krańcowe: Elektroniczne Transformatorowa technologia ochrony przed przeciążeniem Częstotliwość radiowa: 433,92 MHz Format kodowania: Kod kroczący (7,38 x 1019 kombinacji) Nadajnik wyświetlania statusu 2 X Pojemność pamięci kodów: 50 różnych kodów Ostrzegawczy terminal świetlny w zestawie Temperatura pracy -40 + 50 st.C
Produkty | Bramy garażowe
Napęd do bramy garażowej typ JIM4
- Nienawrotny siłownik elektromechaniczny 24Vdc.
- Prowadnica z mechanicznymi wyłącznikami krańcowymi.
- Czujnik amperometryczny wykrywający przeszkody.
- Opcjonalne zasilanie awaryjne z baterii, które idealnie mieszczą się w obudowie.
- Możliwość pracy krok po kroku.
- Wbudowane oświetlenie energooszczędne LED.
- Enkoder zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i precyzję pracy siłownika. Do 22m2 powierzchni bramy.