Bramy garażowe segmentowe należą obecnie do najczęściej stosowanych zamknięć garaży przydomowych i innych budynków. Ich zalety to różnorodność wariantów oraz bezpieczeństwo użytkowania oraz bardzo dobra izolacja cieplna. Łączą w sobie funkcjonalność, estetykę i najnowsze trendy wzornictwa przemysłowego oraz budownictwa jednorodzinnego harmonijnie wpisując się w przestrzeń obiektu. Komfort obsługi każdej z nich zwiększa możliwość obsługi ręcznej za pomocą sprężyn równoważących ciężar bramy, przekładni ręcznej łańcuchowej lub napędu elektrycznego sterowanego ręcznie za pomocą przycisku lub przy użyciu nadajnika radiowego (pilota).
Pancerz bramy wykonany z segmentów stalowych o grubości 40mm, ocynkowanych i lakierowanych dwustronnie, wypełnionych pianką poliuretanową o współczynniku przenikania ciepła Uk=0,58 W/m2K . Specjalne wewnętrzne wzmocnienia w miejscu mocowania zawiasów gwarantują odpowiednią sztywność całego pancerza w dużym zakresie szerokości otworów bramowych. Dla bram stosowanych w skrajnych granicach szerokości stosuje się dodatkowe wzmocnienia zewnętrzne. Pomiędzy wszystkimi segmentami jak i na całym obwodzie pancerza zastosowano uszczelki gwarantujące odpowiednią izolację termiczną. Układ napędowy składa się przede wszystkim z długich profili stalowych które na etapie wytwarzania poddawane są cynkowaniu ogniowemu celem zabezpieczenia przed korozją. Rolki toczne zastosowane w układzie jezdnym charakteryzują się cichą pracą oraz długoletnią bezawaryjną pracą. Biorąc pod uwagę charakter zastosowania w budynkach jednorodzinnych, w których jakość wykonania nawet najdrobniejszych elementów jest bardzo ważna, konstruktorzy zadbali o najwyższą jakość poprzez zastosowanie odpowiednich: sprężyn skrętnych, zawiasów, klamek, śrub, a nawet oznaczeń wewnętrznych które muszą się znaleźć na bramie będąc jednocześnie bardzo dyskretnymi.
W przypadku bram garażowych segmenty bramy mogą posiadać charakterystyczny wzór w postaci przetłoczeń poziomych oraz przetłoczeń kasetonowych. Zewnętrzna faktura segmentów z przetłoczeniami poziomymi posiada fakturę stucco (skórka pomarańczy) natomiast segmentów z przetłoczeniami kasetonowymi fakturę woodgrain (strukturę drewna) jeszcze bardziej przypominającą naturalną strukturę i kolor drewna. Pancerz każdej bramy może zostać wykonany w kolorystyce odpowiadającej oczekiwaniom niemal każdego klienta. Najczęściej wykonywane kolory, określone jako podstawowe to: RAL9016, 8014, Orzech, Mahoń, Złoty Dąb oraz pozostałe odpowiadające 205 kolorom palety RAL.
Przy projektowaniu bram pomyślano przede wszystkim o bezpieczeństwie użytkowników, co osiągnięto poprzez zastosowanie takich elementów jak: czujnik zintegrowany w napędzie elektrycznym, charakteryzującym się niesamowitą czułością przy napotkaniu na przeszkodę znajdującą się w świetle przejazdu (dziecko, rowerek, zabawki, samochód itp.), a także bezpieczny kształt krawędzi segmentów które podczas przemieszczania się zabezpieczają przed przygnieceniem palców. Bramy przewidziane są na wiele lat eksploatacji co wymusiło na naszych konstruktorach zastosowanie zabezpieczeń przed ewentualnym zerwaniem się lin nośnych lub pęknięciem sprężyn skrętnych równoważących ciężar bramy głównie tych o dużych gabarytach.
Ilość dostępnych wariantów zabudowy bram, pozwala nam na instalowanie naszych produktów niemal we wszystkich obiektach zarówno w nowo budowanych jaki i w tych które należy dostosować do dzisiejszych standardów. Dodatkowo poszczególne warianty zabudowy pozwalają na optymalne wykorzystanie całości powierzchni dostępnej w zamykanym pomieszczeniu
Dane techniczne
Typ silnika | Silnik prądu stałego z magnesem twardym |
Zasilanie | 2AC 220V ą 10%, 50Hz |
Czas autozamykania | 45 s |
Wysokość podniesienia | 3m |
Moment obrotowy | 7 Nm |
Waga | 7 kg |
Prędkość otwierania | 5,77 m/min |
Wymiary | 400 x 210 x 160 (mm) |
Temperatura pracy | -10oC ~ 50oC |
Zasięg zdalnego sterowania | ~30m |
Siła ciągu | 1000 N |
Współpracujemy: HORMANN, HöRMANN, WIŚNIOWSKI, BIG-TOR, BIGTOR, DOORTECH,
DOOR-TECH, BRAM-TECH, BRAMTECH, NOVOFERM, AJAB.